3. uge med træning i Ramadan

Som I ved, så har jeg lavet en opdatering af mit program hver gang jeg har været oppe og træne de første 2 uger. Jeg vil lige lave en samlet opdatering af hele den 3. uge i Ramadan og hvordan det er gået med træningen.

Mit træningsprogram for uge 3

Jeg har trænet 6 ud af 7 dage i sidste uge, og det var fantastisk. Jeg er nået til et punkt, hvor jeg slet ikke tænker over, at det er Ramadan, og dvs. min træning er næsten på niveau med alle andre dage. Jeg er dog stadig meget opmærksom på, at der er en væskerestriktion, og holder mig derfor naturligt fra meget krævende cardio øvelser.

Jeg vil ikke specificere øvelserne som jeg plejer, da jeg bare vil give en opdatering på hvordan ugen er gået :)

De første 3 dage trænede jeg alle muskelgrupper, som altid – men med en anden vinkel:

  • Søndag: Bryst & arme
  • Mandag: Ryg & mave
  • Tirsdag: Ben & skulder
  • Onsdag: Fri!
  • Torsdag, fredag og lørdag var en blanding af det hele. Jeg mixede forskellige øvelser op med en tung og letvægt, egen kropsvægt og kettlebells – men kom stadig hele vejen rundt 😉

Og i går søndag var der så endnu en fridag – og med solen ude skal den da også nydes :)

Søndagen nydes i solen :)

Søndagen nydes i solen :)

Min oplevelse og status efter 3 uger

Som tidligere nævnt, så er jeg nået til et punkt i min træning, hvor jeg slet ikke tænker over at jeg faster. Jeg er dog altid opmærksom på, at der reelt er en væskerestriktion! Og specielt i disse meget varme dage kan man mærke det… Men det har ikke forhindret mig i at give den gas!

Jeg kan se på vægten, at jeg faktisk har formået at holde min vægt oppe (normalt taber jeg mig meget i Ramadan) med fokus på den rette kost og regelmæssig træning – og det er da tydeligt, at det der falder af, er fedt… og dvs. at det er muskelmassen som man holder fast i 😉

Et godt råd: Specielt i denne varme! Sørg for at holde hovedet koldt – bogstaveligt talt! Skyld hovedet under kold vand. Normalt vil kroppen blive kølet ned af væsken man drikker, men da vi ingen væske indtager i Ramadan, så skal man stadig forsøge at holde kroppen nedkølet når det er så varmt. Det har jeg gjort, når jeg kan mærke min krop bliver lidt for varm og det vil jeg råde alle til at gøre.

Jeg vil faktisk ikke komme med mere nu, men skal nok holde jer opdateret og konkludere på min fulde oplevelse af træning i Ramadan. Nu er vi inde i den sidste uge af Ramadan og jeg smutter op og træner nu…

Må fasten være med jer alle! :)